Huis
Tuin
Video

Slechte slaper? Dan kun je het beste zo lang van tevoren douchen

Een ontspannende douche kan je helpen beter te slapen, maar wel als je hem op dit tijdstip neemt.

Voor het slapen

Zo’n 1,5 tot 2 uur voor het slapen verwarmt je lichaam, dit geeft een ontspannend gevoel. Met deze opwarming bereidt je lichaam zich voor op de nacht en dit bevordert de slaap. Als je moeite hebt met slapen, kun je je lichaam een handje helpen met het opwarmen. Dit doe je door 1,5 tot 2 uur voor je naar bed gaat een lekkere, warme douche te nemen.

In de zomer

Als het koud is buiten, dan kun je dus beter 2 uur van tevoren een warme douche nemen. In de zomer, als het heel warm is, doe je er beter aan om dan juist een verkoelende douche te nemen. Je lichaam is dan namelijk al te warm om te gaan slapen, en met een koele douche breng je je lichaam naar de ideale slaaptemperatuur.

Julia van Rijn
ID: 9035

Deel dit bericht

We hebben de onderstaande url naar je klembord gekopieerd.

Mis nooit meer inspiratie voor je huis en tuin!

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Je e-mailadres was niet correct. Dank voor je inschrijving. We hebben je een e-mail gestuurd om je e-mailadres te bevestigen
Inschrijven