Huis
Tuin
Video

Deze 5 slechte gewoontes zorgen ervoor dat je 's nachts wakker ligt

De gemiddelde Nederlander houdt er een lijstje slechte slaapgewoontes op na. De bekendste is het gebruiken van je telefoon voor het slapen gaan, maar welke slechte slaapgewoontes hebben we eigenlijk nog meer?

1. Met stip op nummer één: snoozen

Jawel, iedereen snoozet zo af en toe (of iedere dag). Echter verstoort dit je ritme én het zorgt er ook nog eens voor dat je vermoeider wakker wordt. Niet meer doen dus!

2. Een onregelmatig ritme

Voor een goed dag- en nachtritme is het belangrijk dat je een ritme voert met betrekking tot je slaaptijden. Probeer daarom iedere avond rond dezelfde tijd naar bed te gaan en rond dezelfde tijd weer wakker te worden.

3.Sporten voordat je gaat slapen

Lichaamsbeweging is goed voor je en houdt je gezond, maar probeer niet te gaan sporten vlak voordat je naar bed gaat. Sporten stimuleert namelijk lichaam én geest, je bent hierdoor nog te opgewekt en vol met adrenaline om lekker in slaap te vallen.

4. Alcohol

Alcohol zorgt er dan wel voor dat je sneller in slaap valt, maar het zorgt er ook voor dat je moeilijk in een diepe slaap raakt. Hierdoor word je niet uitgerust wakker en is de kater (als je die hebt dan) nóg erger.

5. Samen slapen

Dit is een tegenvaller: maar samen slapen gaat ten koste van de slaapkwaliteit. Dit omdat je onbewust rekening met elkaar houdt en je dus tijdens bijvoorbeeld het draaien vaak even wakker wordt.

Wil je echt beter slapen?
Kruip dan met je hond in bed!

 

Fotocredits
Headerfoto: Annie Spratt - Unsplash

Tekst
Lobke Taal

ID: 4057

Deel dit bericht

We hebben de onderstaande url naar je klembord gekopieerd.

Mis nooit meer inspiratie voor je huis en tuin!

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Je e-mailadres was niet correct. Dank voor je inschrijving. We hebben je een e-mail gestuurd om je e-mailadres te bevestigen
Inschrijven