Huis
Tuin
Video

3 tips tegen slapeloosheid

‘’Als ik in bed lig vanavond, slaap ik meteen’’, zeg je tegen jezelf. Maar eenmaal in bed ben je na een half uur nog steeds aan het woelen. Wat doe je tegen deze irritante slapeloosheid? Wij geven je tips!

1. Goede verduistering

Het is ten eerste belangrijk dat je kamer lekker donker is. Zo snappen je hersenen dat het tijd is om naar bed te gaan. Hierdoor wordt het stofje melatonine aangemaakt, waardoor je slaperig wordt. Kies voor verduisterende gordijnen en dicht alle kiertjes waar licht doorkomt.

Wil je dat het écht donker is in je slaapkamer? Lees hier onze tips.

2. Krijg overdag genoeg daglicht

Voordat je lichaam melatonine aanmaakt in de avond, moet je lichaam overdag genoeg daglicht krijgen. Zo snapt je biologische klok dat je slaperig moet worden wanneer het donker wordt.

3. Schrijf zorgen op

Denk ook goed na waardoor je niet in slaap kan komen. Slapeloosheid komt vaak voor als je het druk hebt. Je denkt aan alles wat je nog moet doen, behalve aan slapen. En dat is ’s nachts nu net het meest belangrijke. Dit kun je oplossen door alles op een briefje te schrijven, waardoor je het daarna even kan vergeten. Zo kun je ongestoord slapen en ’s morgens met een frisse blik naar je to do list kijken. Ideaal!

Fotocredits
Headerfoto: Gregorypappas -Unsplash

Tekst
Julia Dilissen

ID: 3591

Deel dit bericht

We hebben de onderstaande url naar je klembord gekopieerd.

Mis nooit meer inspiratie voor je huis en tuin!

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Je e-mailadres was niet correct. Dank voor je inschrijving. We hebben je een e-mail gestuurd om je e-mailadres te bevestigen
Inschrijven