Van deze 6 onverwachte voedingsmiddelen slaap je beter

Is een goede nachtrust voor jou geen dagelijkse koek? Geloof het of niet, maar deze 6 onverwachte voedingsmiddelen zouden daar wel eens verandering in kunnen brengen.

We hebben allemaal wel eens een slechte nacht. Maar wist je dat maar liefst twintig procent van de Nederlanders aangeeft dat zij last hebben van slaapproblemen. Ontzettend veel dus. Nu kun je natuurlijk medicijnen slikken om in slaap te komen, maar het is natuurlijk beter voor je lichaam om te kiezen voor wat natuurlijks. Probeer deze zes voedingsmiddelen eens om beter te slapen:

1. Kersensap

Het drinken van twee glazen zure kersensap kan zorgen voor ongeveer anderhalf uur meer slaap per nacht. Louisiana State University deed onderzoek naar slapeloosheid en ontdekte dat kersensap dit kan verhelpen. Geef ons ook maar een glaasje kersensap!

2. Kiwi

Kiwi’s kunnen je helpen met in slaap vallen. Duurt het bij jou weleens uren voordat je eindelijk in slaap bent gevallen? Eet dan een uur voordat je naar bed gaat twee kiwi’s. Volgens een onderzoek van Psychology Today vielen mensen die dit deden sneller in slaap.

3. Kamille

De werking van kamille is al wat bekender, het werkt namelijk kalmerend. Wat kamillethee voor het slapen gaan is daarom ook een goed idee. Drink twee of drie kopjes voor een goede nachtrust, of neem één sterke kop kamillethee, dat moet ook werken!

4. Zeewier

Onderzoek van de Universiteit van Oxford laat zien dat voedingsmiddelen met een hoge hoeveelheid omega 3-vetzuren je beter laten slapen. Deze omega 3-vetzuren zijn veel te vinden in zeewier en in vis. Je kunt ook kiezen voor zeewiersupplementen, dat is ook wat er in het onderzoek werd gebruikt. Of toch maar snel een avondje sushi plannen?

5. Amandelen

Veel noten bevatten een grote hoeveelheid aan magnesium. En wat kan een oorzaak zijn van slaapproblemen? Precies, een magnesiumtekort. Een handje noten kun je dus beter laten slapen. Voor welke noten kies je dan? Amandelen, maar ook cashewnoten hebben een hoop magnesium in zich, kies dus voor een van deze noten.

6. Walnoten

Wat is lekkerder dan noten? Een notenmix! Kies voor een mix met walnoten, dit is namelijk een goede bron voor melatonine en zorgen voor een hogere bloeddruk. Precies de dingen die kunnen zorgen voor een betere nachtrust!

Op zoek naar nog meer tips voor een betere nachtrust? Die vind je hier! Zorg bijvoorbeeld voor een koude slaapkamer en let op je slaaphouding!

Fotocredits
Headerfoto: Remi Yuan - Unsplash

Tekst
Käthe van der Werf

Deel dit bericht

Wekelijks inspiratie ontvangen over interieur & tuin?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Dit is geen correct e-mailadres We hebben je een e-mail gestuurd om je e-mailadres te bevestigen.